sunnuntai 29. huhtikuuta 2012

Työpaikan luontaisedut



Olen ollut vuosien varrella hyvin monenlaisissa työpaikoissa töissä.  Pääasiassa olen ollut toimistotyössä, mutta sekä metalliteollisuudessa että hallinnonalallakin. Edut sinällään eivät ole mikään sääntö ja riippuu aivan työnantajasta, mutta itse olen ollut siinä mielessä hyvässä asemassa että olen näistä eduista päässyt nauttimaan.

Yleisin etu mihin kohtaa työpaikalla on ruoka-alennus, eli jos käy syömässä tietyssä paikassa saa vähän alennusta ruuasta. Minä kuulun niihin ihmisiin jotka pitävät kiinni ruokatauoista. Lounaan skippaaminen ihan mistä syystä tahansa kuulostaa vähän vieraalle, mutta tiedän toki että jos työmaalla on kiirettä ei aina ehdi syödä ajoissa ( tai ollenkaan). Itse kuitenkin pyrin pitämään ruokatauoista kiinni.



Joissain paikoissa yritys on antanut liikuntaseteleitä työntekijöilleen joko ilmaiseksi tai alennettuun hintaan. Itse sain eräästä työpaikasta joka kuukausi 10 liikuntaseteliä, mikä on aivan mahtava etu sillä siinä säästää jo ison summan rahaa. Niitä on vieläkin jäljellä ja pikku hiljaa olen käytellyt niitä pois. 

Toinen aika yleinen etu varsinkin projektityöntekijöillä on puhelinetu. Työpuhelimella saa soitella omia puheluita jossa säästöä syntyy varsinkin jos on kova puhumaan. Itsellänikin on työpuhelin mutta sillä en soittele kuin työhön kuuluvia puheluita.



Tässä nykyisessä työssäni on aika kiva etu ainakin tällaiselle himoleipurille, nimittäin saan leipoa joka viikko tai kaksikin kertaa viikossa jos vain ehdin. Ja olenhan minä leiponutkin. Tähän mennessä olen väsäillyt brita-kakkua, kääretorttua, kuivakakkuja, tuulihattuja, suolaista piirakkaa, porkkanapiirakkaa, mokkapaloja, muffinseja  ja ja ja… vielähän tässä ehtii, sillä työsopimukseni sai jatkoa ( Jee).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti