sunnuntai 13. toukokuuta 2012

Olipa kerran elämä ja vähän muuta



Kerrassaan pelottavaa ajatella, että pääsykokeisiin on enää 11 päivää..Siis 11 päivää. Mihin tämä aika on mennyt? Tai no, minun tapauksessani  se on mennyt enemmän työmaalla kuin kirjojen parissa.  Jotkut työpäivät ovat venyneet viimeisten neljän viikon aikana 9-10 tuntisiksi ja olen huomannut stressaavani useammasta asiasta. Päällimmäisenä niistä on juuri pääsykoe. Männä viikolla olin muutamaan otteeseen ulkotöissä koko päivän (kuten eilenkin)  ja meidän leveysasteilla ei mistään lämpimästä säästä ole ollut kyllä tietoakaan. Vaikka vaatetta olikin lämpimästi päällä, ei se paljoa loppuajasta auttanut kun työ ei ollut mitenkään liikuntapainotteista vaan seisomista ja paikallaan oloa. Sen ja stressaavan olon myötä vilustutin itseni. Olenkin vähän pelännyt sairastumista koko viikon, sillä usein kun olen tulossa kipeäksi huuleni kuivuvat kovasti ja vatsassani tuntuu erilaiselle.

Tämä päivä on ollut aikalailla matalapaineista ja olen tehnyt vain pakolliset asiat. Eipä sitä muuta olisi jaksanutkaan. Vaikka ulkona näyttä aurinko paistavan ja lämpötilat hipovat + 18 astetta, minä hytisen sisällä. Lämpöä on noussut parissa tunnissa yli 37 asteen. Pitää aamulla seurata tilannetta, sillä minulla alkaisi heti 7:ltä harjoittelu uudessa työpaikassa ja olisi todella kurjaa ilmoittaa, etten voi tulla kipeän olon vuoksi. Eilen otin muutaman kuuman rommin ja inkiväärijuomaani mutta ei niillä tautia saanut selätettyä. Kurkku on edelleen kipeä ja yskä meinaa vaivata. 



Kuten mainittu lukemiset ovat jääneet harmittavan vähiin, mutta se aika joka on jäänyt, olen yrittänyt käyttää mahdollisimman tehokkaasti hyödyksi.  Pääsykokeita selatessani huomasin, etteivät kaikki asiat olekaan täysin hepreaa kuten oli vielä alku vuodesta.  Jotain on siis tapahtunut.
Useampana päivänä kun voimat eivät ole riittäneet minkään aineen lukemiseen, olen laittanut pyörimään olipa kerran elämä- sarjan ja katsellut sitä.  Mikäpäs sen mukavampaa ja viihdyttävää oppimista.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti