tiistai 6. syyskuuta 2011

A niin kuin Aloitus

Aloitustekstini on peräisin vanhasta blogistani josta joudun nyt valitettavasti näin törkeästi siirtämään tekstiä tavallisella copy paste-tekniikalla, koska siirtoa toiseen käyttöliittymään en osaa muodostaa :( Mutta ei anneta sen häiritä vaan mennään eteenpäin kuin mummo lumessa.


Monta kertaa olen itse käynyt lukemassa toisten kirjoittamia blogeja kunnes ajattelin, että nyt voisi olla oma vuoroni tulla esille ja kertoa omaa tarinaani.
Aloittakaamme siis minusta. 30-vuotias, insinööri ja työtön. Siinä pähkinänkuoressa. Ei muuta lisättävää, sillä lyhyt virsi on kaunis virsi :)


Syy miksi halusin aloittaa blogin pitämisen on se, että halusin saada jonkinmoista motivaatiota tulevalle luku-urakalleni. Itseni tuntien siitä tulee olemaan hyvin vaikea ja haastava. Päätavoitteenani on onnistua ja päästä ensi keväänä sisälle lääketieteelliseen. Pohjalla minulla on insinöörin tutkinto joka tulevaa fysiikan urakkaa hieman helpottaa, mutta kemian osalta onkin hankalampi koska kemiaa minulla on ollut vain yksi ainut kurssi koulussa.


Tällä hetkellä aika paneutua lukemiseen on mitä mainioin, koska olen monen muun insinöörin tapaan joutunut työttömäksi. Näitä ura-asioita olen joutunut tässä vapaalla ollessani miettimään, samaten kuin menemään hieman itseeni ja miettimään mitä minä oikein haluan elämältäni.
Minä en tästä enää nuorru, mutta mielestäni koskaan ei ole liian myöhäistä alkaa opiskelemaan uutta alaa jos siltä tuntuu. Mieluummin otan riskin ja lähden opiskelemaan kuin huomaan nelikymppisenä olevani työssä joka ei kiinnosta pätkääkään ja josta vieläpä maksetaan huonosti. Niin ja tuonne neljänkympin tienoolle on matkaa enää kymmenen vuotta.
Tästä asiasta kuten monesta muustakin voisi ajatella hyvinkin negatiivisesti, mutta minä pyrin kuitenkin keskittämään energiani positiiviseen ajatteluun. Se jos mikä vie eteenpäin ja sinne minun suuntani myös on.
Tervetuloa mukaan niin vanhat kuin uudetkin lukijat :)




( kuvat ovat lainattuja)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti